Якщо ж ви своїм твердженням додамо форму питання, то тим самим пом'якшити або нейтралізуете бажання співрозмовника вам суперечити.
Більш докладно класифікацію питань співрозмовників дає німецький психолог Н. Енкельман. Наведемо цю класифікацію і зазначимо рекомендовану цим вченим техніку їх постановки, виходячи з того, що, задаючи питання, ви вже визначаєте вид відповіді.
ІНФОРМАЦІЙНІ питання. Той, хто задає інформаційні питання, має потребу в знаннях, досвіді та радах іншого. Мова йде про збір відомостей, які необхідні, щоб скласти уявлення про що-небудь. Інформаційні питання - це завжди відкриті запитання. Це означає, що питання стосується какого-то конкретного предмета чи положення речей, при цьому відповідає, повідомляючи певні відомості, дає пояснення.
КОНТРОЛЬНІ питання. Контрольні питання важливо ставити під час будь-якого розмови, щоб з'ясувати, прислухається чи ще до вас співрозмовник, понимает ли он вас чи просто поддаківает. Найбільш прості ко
...
Читати далі »