Субота, 05.07.2025, 16:25 | Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід
Головна » 2009 » Серпень » 17 » «Іншими словами, ви вважаєте ...»
21:14
«Іншими словами, ви вважаєте ...»

Перш за все, його треба починати фразами типу: «Іншими словами, ви вважаєте ...». «Якщо я вас правильно понял, то ...»,« Ви поправьте мене, якщо я помилюся, але ...».

При перефразірованіі потрібно орієнтуватися саме на сенс, зміст повідомлення, а не на емоції, якими воно супроводжується. Перефразірованіе допомагає відокремити зміст від емоцій (збудження, схвильованість, пригніченості).

Слід вибрати головне і сказати це своїми словами. Буквально повторюючи, ми будемо уподібнюватися папуг, що навряд чи справить на співрозмовника сприятливе враження.

Не варто, бажаючи перефразировать співрозмовника, перебивати його: перефразірованіе дієво, коли говорить зробив паузу і збирається з думками. Повторення його слів в такий момент не тільки не зіб'є його з пантелику, але, навпаки, послужить фундаментом, на яку він зможе спертися, щоб рухатися далі. Найбільш ефективно допомагає домогтися точного розуміння сказаного співрозмовником прийом РЕЗЮМІРОВАНІЯ. Резюмірованіе - це підбиття підсумків. Суть його в тому, що ми своїми словами підводимо підсумок основним думок співрозмовника. Резюмирующем фраза - це його мова в «згорнутому» вигляді, її головна ідея.

Резюмірованіе принципово відрізняється від перефразірованія, суть якого в повторенні кожної думки співрозмовника своїми словами. При резюмірованіі з цілої частини розмови виділяється тільки головна думка. Зазвичай вона випереджає фразами типу: «Таким чином, ви вважаєте ...»,« Отже, ви пропонуєте ...», «Якщо тепер підсумувати сказане Вами, то ...»,« Ваша основна ідея, як я зрозумів, складається в тому, що ...».

Найбільш часто резюмірованіе використовується в наступних ситуаціях: - на ділових нарадах. Мистецтво керівника тут полягає в тому, щоб у висловлюваннях виступаючих виділити головне. Інакше нарада може «потонути» в потоці їх речей;

- У розмові, коли беруть участь в ньому люди обговорюють одну й ту саму проблему. У цьому випадку необхідно час від часу резюмувати сказане, як би завершуючи одну частину розмови та перекідивая місток до наступної. Без такого роду висловлювань група може зайти в глухий кут, обговорюючи дрібні деталі і забувши про суть справи;

- Наприкінці телефонної розмови, особливо якщо слухає після бесіди повинен щось зробити;

- При бажанні висловити незгоду з чиєїсь точкою зору. Перш ніж це зробити, слід спочатку виділити в судженні опонента головне, підсумувати сказане, тоді не доведеться розпорошуватися, приводячи його контрдоводи, і вдасться відповісти на суть заперечення. А ще краще попросити зробити резюме його самого: він повинен буде позбавити своє заперечення від усього другорядного, що значно полегшить нам задачу;

- Коли потрібно допомогти співрозмовникові чітко сформулювати свої думки, представити в ясної формі і навіть розвинути ідеї, які були у нього на рівні здогадок і туманних фраз, зберігши при цьому у нього відчуття, що до цієї думки він прийшов сам.

Таким чином, узагальнюючи все вищевикладене, можна стверджувати, що забезпечити психологічно правильне вислуховування співрозмовника і партнера можна при виконанні наступних умов.

- Перестаньте говорити.

Переглядів: 1015 | Додав: uvarobogda | Теги: Зміст, Перефразірованіе, Емоції | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: